Hoeveel geluid hoor je als je een koptelefoon en oordopjes op hebt?

Als ik een koptelefoon op doe die 27 db dempt en daaronder oordopjes die 30 db dempt, hoeveel geluid hoor je nog in totaal?

TurfGraver
een week geleden
-31,5dB .
LeonardN
een week geleden
@TG
Zou je de berekening die daarbij hoort willen delen?
TurfGraver
een week geleden
@LeonardN
Is ongeveer. ;)
dB is een logaritmisch ratio schaal.
Is wel te vinden op internet.
TurfGraver
een week geleden
Laat het -32 dB of zo zijn.
3 dB is twee keer vermogen.
Heb vermoeden dat Shjvanloo denkt dat het gewoon opgeteld kan worden.
Maar bij dB werkt dat dus niet zo.
-33 dB is veel zachter dan -30 dB.
escape
een week geleden
Dat klopt niet mensen. Als het gaat om verzwakking mag je de twee waarden bij elkaar optellen. Als je de oordopjes indoet wordt het geluid van de buitenwereld met 30 dB gedempt. Als je daar nog een keer de koptelefoon bij gebruikt komt daar 27 dB bij. Samen is dat bijna 60 dB. Het zou toch niet te verklaren zijn dat de koptelefoon die normaliter 27 dB dempt, nu opeens 4 dB dempt?
TurfGraver
een week geleden
Ongeveer 4 dB meer demping.
dB mag je niet bij elkaar optellen.
Info.
https://1of1custom.com/blogs/news/what-are-noise-reduction-ratings-and-how-do-we-use-them

Geef als eerste antwoord