Ik krijg elke dag een oproep op mijn mobiel en een raar voicemail bericht hoe kom ik erachter wie/wat dat is?

Ik word elke dag gebeld door een "prive-nummer" helaas steeds op verschillende tijden dus ik mis hem steeds.

Dan word er een raar bericht achter gelaten op mijn voicemail. Ik hoor het volgende:
"Welkom bij Tele2 voicemail, u heeft 1 nieuw bericht. Bericht ontvangen vandaag 11:35" en dan het bericht zelf: "Toets 1 om verder te gaan" Dat is alles daarna krijg ik de voicemail computer zelf weer. "Wilt u dit wissen en verder gaan...."

Ik ga natuurlijk mooi niet op 1 drukken er zal wel niets gebeuren. Maar voor hetzelfde geld gebeurt er wel wat en word ik doorgeschakeld naar Timboektoe en maar betalen.

Kent iemand dit of weet iemand wat dit is?

9 jaar geleden
in: Telefoons
12.1K

Het beste antwoord

Het is mogelijk dat je wordt gebeld door een belcomputer van een callcenter.

Callcenters benaderen mensen telefonisch, bijvoorbeeld om een aanbieding te doen. Dat bellen gebeurt niet op de handmatige manier. Er is geen telefonist die jouw nummer intoetst, wacht tot je opneemt, en dan de aanbieding doet. Het intoetsen van het nummer en het wachten tot je opneemt zou veel te veel tijd kosten, en tijd is geld voor een callcenter.

Daarom gebruikt een callcenter een belcomputer. Die belt een heleboel nummers, en houdt in de gaten of er wordt opgenomen. Als er helemaal niet wordt opgenomen, als het nummer in gesprek is, als er een voice mail komt, of als het nummer ongeldig is, belt de belcomputer het volgende nummer uit de lijst. Dit gebeurt zonder dat er een mens aan te pas komt.

Pas als er iemand opneemt, wordt het gesprek snel doorgeschakeld naar een beschikbare telefonist. Dat is de reden dat het bij zulke gesprekken vaak even duurt nadat jij opneemt en je naam noemt voordat de telefonist antwoord geeft: die was immers nog bezig zijn vorige gesprek af te ronden. Daarom heeft de telefonist jouw naam ook nooit gehoord: die is alleen bij de belcomputer terechtgekomen.

Hoe dan ook, als de belcomputer voice mail krijgt, weet hij dat het nummer in gebruik is. Hij zal je dan de volgende dag, of enkele dagen later, opnieuw bellen - net zolang tot je wel opneemt. Hij probeert een andere tijd, want als je vandaag om 10:37 niet bereikbaar was, is er een kans dat je morgen om 10:37 opnieuw niet bereikbaar zult zijn - en dus belt hij morgen op een ander moment, bijvoorbeeld om 16:08.

Dit is wat jij nu merkt.

Je kunt het oplossen door jouw provider te vragen dit nummer te blokkeren. JIJ ziet het nummer namelijk niet, jouw provider echter wel. Jij moet dan de exacte tijd van het telefoontje doorgeven aan je provider.

Sommige providers (zoals de mijne) bieden deze functionaliteit via het Internet. Ik kan in zo'n geval inloggen op mijn account, daar het betreffende telefoontje aanklikken in de lijst, en voor 'blokkeren' of 'weigeren' kiezen. Ik krijg nooit te zien welk nummer het was en wie de eigenaar was, maar ik kan het dus wel blokkeren.

Informeer bij jouw provider of die deze mogelijkheid ook biedt.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed! dit heb ik ook meegemaakt en was al bang dat ik gestalkt werd;)
Maar nu snap ik m.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bedankt, het bellen is overigens opgehouden.